Dungeoneering
Tento skill je přístupný všem hráčům, ovšem některé části pouze těm platícím.
Plenění dungeonů je bezpečné; pokud zemřete, objevíte se ve startovní místnosti se všemi věcmi v inventáři.
Úvod
Skill trénujete v Daemonheimu, což je obrovský dungeon s několika patry. Na trénink nepotřebujete žádné jiné skilly nebo questy.
Ve zlomených a pokřivených hlubinách Daemonheimu si každý přijde na své - ať už sám, nebo s dalšími čtyřmi přáteli budete trénovat Combat či ostatní skilly.
Lokace
K Daemonheimu se dostanete buď pěšky přes Wilderness, anebo lodí ze západního pobřeží Al-Kharidu.
Založení skupiny
Abyste mohli začít s Dungeoneeringem, budete potřebovat ring of kinship. Ten dostanete od Tutora, jenž vám může poskytnout také tutoriál, případně nahradit ztracený ring of kinship.
V Daemonheimu nesmíte mít žádné jiné itemy krom ring of kinship a orb of oculus. Zbytek itemů musíte odevzdat blízkému bankéři.
Skupiny se dělí mezi tři možnosti:
- samostatná skupina
- skupina o 2-5 hráčích
- automaticky vzniklá skupina
Samostatná skupina
Levým tlačítkem myši klikněte na ring of kinship ve vašem inventáři a poté klikněte na "Form Party". Teď můžete začít s nájezdem na hlubiny. Jděte ke vstupu do dungeonu, zvolte si patro a level komplikovanosti (Complexity) a můžete začít.
Skupina o 2-5 hráčích
Klikněte na "Form Party" a váš nick se objeví v seznamu nad tlačítkem. Jste teď vůdcem skupiny. Pravým kliknutím si vyberte hráče v Daemonheimu ("Invite"). Pozvanému hráči se objeví v chatboxu červené pole. Hráč může vaše pozvání kliknutím přijmout nebo odmítnout.
Hráče můžete přizvat také klikem na tlačítko "Invite player". Manuálně zadejte jméno hráče, který je v Daemonheimu a na vašem worldu. Když hráč pozvání přijme, uvidíte jeho nick v seznamu. Jakmile máte v partě tolik lidí, kolik jste tam mít chtěli, vstupte do dungeonu, zvolte patro a Complexity level a můžete se do toho dát.
Byli jste-li pozváni, máte v chatboxu červený řádek s textem. Můžete buď přijmout ("Accept"), odmítnout pozvání ("Decline"), nebo odmítnout navždy ("Decline forever"). Při odmítnutí se to vůdce skupiny dozví prostřednictvím zprávy, při odmítnutí navždy vám již nebude moci schopen poslat pozvánku po zbylou dobu vašeho hraní.
Automaticky vzniklá skupina
Toto slouží hráčům, kteří chtějí bez zbytečných průtahů hrát. Děje se to prostřednictvím "auto-group rooms", které vás rozdělí do skupin podle vašich total levelů.
2 typy místností:
Themed rooms - zde jsou požadavky na patra (úrovně)
Free-for-all - žádné požadavky ohledně úrovní
Themed rooms naleznete na nádvoří hradu, nalevo a napravo každého schodiště. Free-for-all rooms jsou mezi schodišti.
Členění do skupin probíhá každých 30 vteřin.
Opuštění a opětovné připojení se ke skupině
Uvnitř dungeonů se nemohou do skupiny připojit noví hráči. V případě náhlé ztráty připojení se věci onoho hráče objeví na místě, kde stál naposledy. Hráč se poté může do skupiny opět připojit a věci si vzít sám (pokud už je nedostal od ostatních členů skupiny, kteří je pro něj mohou vzít také). K opětovnému připojení se do skupiny klikněte levým tlačítkem na ring of kinship a zvolte "Rejoin Party". Odhlásí-li se všichno hráči, vše je ztraceno a musíte začít od začátku.
Kicknutí hráče ze skupiny
Vůdce skupiny může označit hráčův nick a zvolit "Kick". Ostatní dostanou zprávu, zda-li si přejí, aby byl hráč vyloučen. Pokud je si to přeje většina hráčů, označený je vyhozen.
Volba úrovně a Complexity levelu
Úrovně dungeonu:
Čím hlouběji do Daemonheimu jdete, tím naleznete silnější monstra. Na dně Daemonheimu sídlí ta nejsilnější monstra.
Na začátku máte otevřeno jen jedno patro. K přístupu do dalších pater musíte projít patro předchozí; můžete je navštěvovat dle vašeho Dungeoneering levelu. Každá úroveň má svá zvláštní a jedinečná specifika.
Complexity level:
Označuje, v jakém rozsahu budete muset využít vaše schopnosti a dovednosti. Pokud si zvolíte nižší komplikovanost, dungeon rychleji projdete, ovšem za cenu nižšího počtu získaných expů. Začínáte s Complexity levelem 1, level 2 máte přístupný po absolvování levelu 1.
Úrovně:
Complexity level 1 - Combat
Complexity level 2 - stejné jako level 1 + Cooking + Firemaking + Fishing + Woodcutting
Complexity level 3 - stejné jako level 2 + výroba zbraní + Mining + Runecrafting
Complexity level 4 - stejné jako level 3 + Farming - textily + Hunting + výroba zbroje
Complexity level 5 & 6 - stejné jako level 4 + Farming - semínka + Herblore + Summoning + Thieving
Complexity levels 4-6 jsou přístupné pouze platícím hráčům.
Interface pater a Complexity levelů
V prvním interface vůdce skupiny zvolí patro podle toho, jaké mají ostatní členové otevřeno. Jejich patra naleznete v pěti sloupcích v interface.
Zvolíte-li patro, které už vaše skupina má prošlé od posledního "resetu", hráči budou mít za jeho opakování redukován počet xps!
Po potvrzení naběhne další interface. Zde si zvolíte Complexity level a vidíte, co vás čeká a jaké budou nároky na skilly. Můžete si také všimnout "% XP penalty". To signalizuje, kolik procent xps vám bude odečteno při nízkém Complexity levelu. Slouží to k vyburcování hráčů k vyššímu výkonu.
Po potvrzení ještě můžete být nuceni změnit patro a Complexity level.
Rozsáhlost patra
Po výběru patra a komplikovanosti si můžete ještě změnit rozsáhlost patra. Mohou být malá, střední nebo velká. Velká patra mohou být zkoumány jen třemi a více hráči.
Obtížnost
"How many people do you want to aim the dungeon for?" Toto se vám může objevit po zvolení rozsáhlosti. Pokud zvolíte velký dungeon pro pár hráčů, dostanete víc xps. Pokud to uděláte naopak, xps bude méně.
Obtížnost vždy závisí na schopnostech a levelech hráčů.
Starting room
Ve startovní místnosti vždy začínáte. Je to bezpečné místo bez nepřátel. Zde se rozdělujete do rolí, organizujete inventář, měníte suroviny do cenných objektů a nové věci si zde kupujete. Po smrti se objevíte na tomto místě. Home Teleport vás hodí také sem.
Položky
Complexity level určuje, se kterými věcmi v dungeonu začínáte.
Complexity level 1 - Brnění a zbraně pro všechny styly boje jsou ve vašem inventáři na začátku dungeonu.
Complexity level 2 - Brnění a zbraně pro všechny styly boje jsou ve vašem inventáři na začátku dungeonu.
Complexity level 3 - Brnění pro všechny styly boje jsou ve vašem inventáři na začátku dungeonu. Malý výběr zbraní je přístupný na stole.
Complexity level 4 - Malý výběr zbraní a brnění je přístupný na stole.
Complexity level 5 & 6 - Malý výběr zbraní a brnění je přístupný na stole.
Pořadí
Na stolech jsou roztroušeny další předměty. Můžete si všimnout, že mají svá pořadí (např. ryba 3 léčí více života než ryba 2). Položky s pořadím 11 můžete získat pouze z dungeonu. Pořadí 6-11 je pouze pro platící hráče. Zde je vhodné si rozdělit role (každý tým by měl mít jednoho bojovníka, lučištníka, mága, tankera a skillera/healera).
Pašerák
"Smuggler" je v každé startovací místnosti. Radí vám s problémy a identifikuje předměty nalezené v dungeonu (Use ... -> Smuggler), lze u něj také předměty prodávat i kupovat za peníze. Poblíž Fremmenik campu je jeho spojka, od které lze pašované předměty koupit za tokeny.
Průzkum a plěnění dungeonu
Cílem je se dostat do finální místnosti, zabít bosse a získat xps. To však nebude jednoduché, čeká vás několik zkoušek.
Dungeoneering nástroje
Mapa - je vám vždy po ruce, stačí kliknout vedle World map.
Ring of kinship - poskytuje vám spoustu užitečných informací.
Guide mode - jeho aktivace vám může pomoci v cestě, ovšem zaplatíte redukcí xps.
Reset button - viz dále.
Shared XP - schopnost vypnout/zapnout dělení xps před pleněním. Dostáváte xps od ostatních parťáků, stejně jako oni dostávají část vašich xps (za úkoly, které byste vy, resp. oni, mohli dokázat). Funguje pouze pro ty, kteří mají Shared XP on.
Dungeon Home Teleport - můžete ho použít libovolně často, nic nestojí. Teleportuje vás do Starting roomu, nebo na vámi vytvořené waypointy.
Vůdce skupiny může také označit libovolné monstrum, na které by měly směřovat útoky ostatních.
Combat rooms
Nejrozšířenější zkoušky v Daemonheimu jsou tyto bojové místnosti (To nás Jagex ale překvapil, co?). Monstra v nich lze porazit kouzly, šípy nebo válečnými zbraněmi. Monstra ovšem dropují spoustu položek, které by se vám později mohly hodit proti bossům; vyplatí se je tedy sbírat.
Zemřete-li, objevíte se ve startovní místnosti. Bude se vám také sčítat Death total (čím více úmrtí, tím méně xps). Máte-li "gatestone", při smrti ho automaticky dropnete, a pak se tedy můžete teleportovat na místo vaší smrti.
Skilly
V dungeonu naleznete různá místa, např. farming patche.
Complexity level 1 - Combat
Complexity level 2 - stejné jako level 1 + Cooking + Firemaking + Fishing + Woodcutting
Complexity level 3 - stejné jako level 2 + výroba zbraní + Mining + Runecrafting
Complexity level 4 - stejné jako level 3 + Farming - textily + Hunting + výroba zbroje
Complexity level 5 & 6 - stejné jako level 4 + Farming - semínka + Herblore + Summoning + Thieving
Complexity levels 4-6 jsou přístupné pouze platícím hráčům.
Klíče a dveře
Při vašem drancování často naleznete svítící uzavřené dveře a také klíče v barvách a tvarech symbolů na dveřích (např. žluté půlměsícové dveře -> žlutý půlměsícový klíč).
Klíče mohou být kdekoliv, tak si dejte pozor na minimapu - jsou tam červené tečky. Pomocí ring of kinship můžete kontrolovat inventáře parťáků, zda-li potřebný klíč už nemají.
Později můžete nalézt "Skill doors". Ta nepujdou projít bez určitého výkonu v nějakém skillu. Každé z těchto dveří budou být moci otevřeny alespoň jedním z vás, octnete-li se před bonusovou místností. Za její vyplenění získáte více xps.
Challenge rooms
Zde naleznete několik nelehkých hádanek a puzzlí. Nevíte-li si rady, zaskočte za pašerákem.
Boss rooms
Tady vás čeká boss. V těchto místnostech je pouze žebřík, jenž vás může odeslat do nižšího patra. Po porážce bosse jím lze slézt do dalšího patra (tím je dungeon ukončen).
S porážkou bosse vám může poradit pašerák; po jeho zabití můžete někdy obdržet "reward item".
Odměny a vazby
Odměny
Po porážce bosse můžete dostat "reward item". Mají různá pořadí a využití. Někdy naleznete různé knihy a deníky, které se vám automaticky ukládají v historii Dungeoneeringu (najdete je pomocí ring of kinship).
Vazby
Po porážce bosse je výhodné některé položky "svázat". Položka má za jménem (b) a v pohodě ji přeneste do dalšího dungeonu. Jakékoliv nesvázané položky totiž do dalšího dungeonu nepřenesete.
Level 1 Dungeoneering - 1 položka.
Level 50 Dungeoneering - 2 položky.
Level 100 Dungeoneering - 3 položky.
Level 120 Dungeoneering - 4 položky.
Chcete-li položku svázat, klikněte na ni v inventáři - "Bind". Svázaná položka už tak zůstane navždy, pokud ji nezničíte.
Můžete také svázat jeden typ run nebo šípů. Lze jich svázat až 125.
Prestiž
Prestiž určuje, kolik xps dostanete. Má-li někdo vysokou prestiž, prošel velmi složitými dungeony. Prestiž je úměrná tomu, kolika patry jste prošli, nebo kolika patry jste prošli před "resetem".
Časem se totiž dostanete do bodu, kdy nemáte dostatek možností, abyste šli do dalšího patra. Od toho je tlačítko Reset. To srazí počet vypleněných dungeonů na nulu a stanoví vám Prestige Total podle počtu vypleněných dungeonů.
The Rewards Screen
Statistika po ukončení dungeonu.
Floor - počet xps za dané patro
Prestige - počet xps za prestiž
Base total - tolik xps byste obdrželi bez faktorů, které to ovlivňují (prestiž a patro)
Dungeon size - mění počet xps dle rozsáhlosti dungeonu
Bonus rooms - xps za počet prozkoumaných místnosti
Difficulty - xps za obtížnost
Points mod - xps dolů za to, kolik monster jste nechali v dungeonu žít
Complexity - xps za Complexity level
Guide mode - byl-li zapnut Guide mode, xps budou nižší
Deaths - xps dolů za počet vašich úmrtí
Modifier - úplná modifikace
Total XP - konečný počet xps
Tokens - platíte s nimi pašerákově spojce na povrchu. 1 token je za 10 Dungeoneering xps.
Titles - tituly za předevedený výkon
Tokens a odměny na povrchu
Jižně od hradu je obchodník, který vám za tokeny prodá věci, nositelné i na povrchu.