aneb pár rad začátkem
Pár slov úvodem... Tento návod je určený především pro lidi, kteří se moc o samotné změny v EoC nezajímali, nezkoušeli si betu nebo neumí moc dobře anglicky, aby zjistili co jaká abilita dělá. Doufám, že vám tento článek pomůže se trochu zorientovat v novém systému.
Action bar
Jednou z prvních věcí a největších změn, kterou s sebou EoC přináší je právě Action Bar. K čemu to ale vlastně je? Action Bar nám umožňuje si 'nabindovat' různé ability, skilly, jídlo či teleporty na námi zvolené klávesy. Chcete mít teleport vždy po ruce, třeba na klávese Q? Není problém.
Ovládání Action Baru:
1) Zámek - umožňuje odemknout/uzamknout action bar. Při uzamčeném action baru nelze vyndavat ani nějak měnit jeho obsah.
2) Koš – slouží k odendání ability z action baru, pro vyčištění a odstranění všech abilit najednou lze použít volbu Clear All (kliknutí pravým tlačítkem na koš).
3) Posuvník, lze jím přepínat různé lišty action baru. (Alternativně klávesovou zkratkou Shift + číslo dané lišty)
4) Adrenalin bar – jak už název napovídá, ukazuje nám aktuální hodnotu našeho adrenalinu.
5) Tato malá ikonka umožňuje zvolit cíl bez toho aniž bychom na něj zaútočili. Více informací v odstavci 'Combat panel'.
6) Pokud chcete změnit klávesu, která bude spouštět jednotlivé ability – tak to se dělá kliknutím pravým tlačítkem myši na okýnko action baru a výběrem volby 'customize', poté, co dáte customize klikněte na klávesu jež bude reprezentovat dané okýnko. (Pozn.: Povolené jsou znaky A-Z, 0-9, -=#/[];,. )
7) Přidávání abilit, skillů či předmětů do action baru je jednoduché, chytněte danou abilitu a přetáhněte jí na libovolné okýnko action baru. Předměty mají různé akce, například jídlo a potiony mají drink/eat, armory mají wear a předměty jako ore a bary mají drop (dá se tak snadno vydropovat inventář ore).
Equipment
S příchodem EoC se změnilo hodně, došlo k obnovení a zdůraznění starého herního principu – Combat Triangle. Podíváme se teď blíž na to, co jednotlivé statistiky znamenají.
1) Damage – Množství poškození jež způsobují vaše normální útoky.
2) Accuracy – Pravděpodobnost zda se se vám útok podaří. (V Beta verzi EoC se 10 bodů accuracy rovnalo 1% šance, tj. 75% šance na vyvolání útoku v případě jaký je uveden na screenu).
3) Critical – uvádí šanci na kritické poškození (tj. 200% damage). Kritické poškození ovlivňuje pouze normální útoky.
4) Type – druh útoku, který máte aktuálně zvolený.
5) Speed – rychlost útoku.
6) Armour rating – číslo jež nám udává šanci na vykrytí útoku.
7) Life bonus – udává množství bonusových životů získaných armorem.
8) Prayer bonus – o kolik se sníží spotřeba prayeru.
9) Efektivita proti různým combat stylům. Sloupec 'Offensive' nám vyjadřuje jak moc se využije náš potenciál v udílení poškození proti danému stylu. Sloupec 'Defensive' nám naopak říká, s jak velkou účiností se budeme proti různým stylům bránit.
Combat panel
I combat panel prošel různými změnami a ty si teď popíšeme. Panel je přístupný ikonkou symbolizující dva meče či přes klávesovou zkratku F5. Panel slouží nejen k nastavení XP, Auto-retalite ale i ke studování slabostí (weaknesses) nepřítele či ke sledování buffů a debuffů. [pozn.: Buff – pozitivní effekt, Debuff – negativní effekt].
Pokud si chcete prostudovat slabosti svého cíle a nechcete na něj útočit, lze využít šipky v Action Baru (viz. Action Bar).
1) Tlačítko XP umožňuje nastavit, do jakých skillů půjdou XP.
2) Staré dobré auto-retalite.
3) Váš aktuální status, ikonka vlevo symbolizuje vaší slabost - útok proti němuž jste nejvíc zranitelní. Číslo nad touto ikonkou je váš total level či combat level, to se mění podle toho zda se nacházíte v combat aktivní či combat passivní oblasti. Pod touto oblastí se nachází několik okýnek, ty symbolizují aktivní buffy a debuffy.
4) Váš cíl/nepřítel. Ikona vpravo symbolizuje největší slabinu, číslo nad ní opět symbolizuje combat level. Pod touto oblastí se opět zobrazují buffy a debuffy cíle.
Ability book
Další novinkou je ability book, klávesová zkratka F4. V tomto panelu máme všechny nashromážděné všechny nejrůznější ability. Postupně si je rozebereme:
V hranatých závorkách jsou uvedené cooldowny (čas za jak dlouho se abilita obnoví k dalšímu použití), ve složených závorkách pak zda-li je potřeba nějaká konkrétní zbraň či štít.
Tipy k používání abilit:
Výhodné je kombinovat ability které nepřítele omráčí následované abilitami, které dávají bonusové poškození do omráčených cílů. Např.:Impact a Torture abilitu, Impact nepřítele omráčí a tím pádem Torture dá pak mnohem větší poškození.
Melee
Ranged
Magic
Defence & Constitution
Buffy a Debuffy
Buff - pozitivní efekt, může nám zvednout maximální životy, zrychlit útoky, zvětšit míru poškození apod.
Debuff - negativní efekty, ve hře RuneScape jsou momentálně 4 typy negativních efektů:
1.) Stun (omráčení) - Nemůžete se hýbat, jíst, pít. Lze použít jen ability na zrušení tohoto debuffu. (viz. Defence ability)
2.) Bind (svázání) - Nemůžete se hýbat, jíst a pít lze. Taktéž se dá tento efekt zrušit abilitou z Defence stromu.
3.) Snare (zpomalení) - Pouze omezený pohyb, ostatní věci lze provádět.
4.) Damage over Time (poškození udělované po určitou dobu) - Po určitou dobu budete dostávat poškození, funguje to stejně jako starý dobrý poison, ale v mnohem kratších časových intervalech.
Passive efekty
Asi nejeden z vás si všiml, že ze hry vymizeli klasické 'special attacky'. Aby JaGEX vykompenzoval ztrátu special attacků, dal některým zbraním pasivní efekty. Zatím jsou tyto efekty pouze u godswordů a jsou následující:
Armadyl Godsword: 25% šance při každém útoku, že zvýší Attack a Strength.
Bandos Godsword: 25% šance při každém útoku na snížení Defence nepřítele.
Saradomin Godsword: 25% šance při každém útoku na vyléčení životů a obnovení jednotek prayeru.
Zamorak Godsword: 25% šance při každém útoku na omráčení nepřítele.
Pozn.: Na oficiálním fóru JaGEX prohlásil, že plánují více pasivních efektů a že stávající se možná ještě upraví.
Vaše případné dotazy k EoC jsou vítány!
Chystající se změny v tomto článku:
[+] Zpracování všech abilit a pár tipů k jejich kombinování
[+] Passive efekty - kde je lze najít a jak to bude v budoucnu
[+] Prayer & Slayer - Detailní popis změn v těchto skillech